Túraútvonalak

Készítettem egy új oldalt, túraútvonalak néven, ide fogom feltölteni néhány kellemes túrát a Bakonyban.
Kezdésként íme:

Bakonyi túra 1 - Vinye - Cuha-völgye - Porva - Csesznek

Jelzés: image001
Útvonal hossza: 6,5 km
Szintemelkedés: 70 m

A kirándulást Vinyén, a fűrészüzem kerítése mellett kezdjük a Leírás: piros sáv jelzésű úton, majd a szekérútról balra letérve a Cuha-patakhoz érünk. Itt - áttérve a patak másik oldalára – található a Kőpince-forrás, amely jó ivóvizet ad, érdemes kipróbálni. Miután ez megtörtént, visszatérünk a patak bal oldalára, ahonnan a Leírás: piros barlang jelzés a Kőpince-barlanghoz (Savanyú Jóska-barlang) vezet. Utunkat a Leírás: piros sáv  jelzésen folytatjuk lefelé a Cuha völgybe. Kis idő elteltével balra Leírás: piros barlang jelzés visz fel a sziklafalban található Betyárpamlag-barlanghoz. Miután ezt megtekintettük, s visszatértünk a völgybe, folytatjuk utunkat. Csodálatos sziklaszurdokban felfelé, a patak a vasút és az erdőgazdaság kövezett útja csak nehezen fér el a völgyben. A turistajelzés követi az utat, amely nyolcszor kel át a Cuha-patakon, izgalmas pillanatokat szerezve ezzel a gyerekeknek, akik élvezni fogják, hogy kőről kőre ugrálva kell átkelni a patakon. Ezután a Cuha-völgy szélesedni kezd, ekkor már tisztások is felbukkannak előttünk. Balról a Leírás: piros kereszt jelzés éri el a Leírás: piros sáv -ot, s pár száz méter után egy fahídon átkelve a Porva-Cseszneki vasútállomásra érkezünk, ahonnan naponta háromszor indul vonat Veszprém és Győr irányába.
http://elvira.mav-start.hu/ (Itt megnézhető a pontos menetrend is az időzítés végett :)

Egy kicsit rövidebb kirándulást csináltunk mi is decemberben (ekkor még nem volt meg a házikó) Veszprémből. December 31-hez képest gyönyörű idő volt. Veszprémtől Porva-Csesznekig mentünk vonattal - egy kis kaland volt már a vonaton is..- Aztán 4 km séta a Cuha-völgyben, többször kis gázlókon át a Cuhán. Aztán megérkeztünk Vinyére, kis elemózsia aztán vissza haza vonattal. Nem siettünk, hanem sétáltnk! úgyhogy 5 órát vett igénybe, de az gyönyörűszép öt óra volt.
A terep azért is nagyon jó, mert biciklizni is lehet:)