Túrák

Túraútvonalak a Bakonyban:

A Túrák címszó folyamatosan bővül, hiszen egyre több utat fedezünk fel a Bakonyban. De addig is egy kis ízelítő a Bakony szívéből ágazó útvonalakból :)

• Végig a Hódos-ér völgyén
  • Bakonyszentlászló és Fenyőfő között az "Ősfenyves" elnevezésű túraútvonal
  • Rövid túra Porva-Csesznek megálló és Vinye között

Bakonyi túra 1 - Vinye - Cuha-völgye - Porva - Csesznek

Jelzés: image001
Útvonal hossza: 6,5 km
Szintemelkedés: 70 m

A kirándulást Vinyén, a fűrészüzem kerítése mellett kezdjük a Leírás: piros sáv jelzésű úton, majd a szekérútról balra letérve a Cuha-patakhoz érünk. Itt - áttérve a patak másik oldalára – található a Kőpince-forrás, amely jó ivóvizet ad, érdemes kipróbálni. Miután ez megtörtént, visszatérünk a patak bal oldalára, ahonnan a Leírás: piros barlang jelzés a Kőpince-barlanghoz (Savanyú Jóska-barlang) vezet. Utunkat a Leírás: piros sáv  jelzésen folytatjuk lefelé a Cuha völgybe. Kis idő elteltével balra Leírás: piros barlang jelzés visz fel a sziklafalban található Betyárpamlag-barlanghoz. Miután ezt megtekintettük, s visszatértünk a völgybe, folytatjuk utunkat. Csodálatos sziklaszurdokban felfelé, a patak a vasút és az erdőgazdaság kövezett útja csak nehezen fér el a völgyben. A turistajelzés követi az utat, amely nyolcszor kel át a Cuha-patakon, izgalmas pillanatokat szerezve ezzel a gyerekeknek, akik élvezni fogják, hogy kőről kőre ugrálva kell átkelni a patakon. Ezután a Cuha-völgy szélesedni kezd, ekkor már tisztások is felbukkannak előttünk. Balról a Leírás: piros kereszt jelzés éri el a Leírás: piros sáv -ot, s pár száz méter után egy fahídon átkelve a Porva-Cseszneki vasútállomásra érkezünk, ahonnan naponta háromszor indul vonat Veszprém és Győr irányába.

http://elvira.mav-start.hu/ (Itt megnézhető a pontos menetrend is az időzítés végett :)

Bakonyi túra 2 - Vinye-Ördög-rét-Vinye-Kőpince-forrás

Jelzés: Leírás: piros keresztLeírás: piros barlang
Útvonal hossza: 6 km
Szintemelkedés: 120 m

Az út Vinyén, a fűrészüzem kerítése mellett kezdődik. Mielőtt beérnénk az erdőbe, balra egy gyalogösvényt találunk, amelyre rátérünk, s a Cuha-völgybe érkezünk. Jobbra a Kőpince-barlang sziklafülkéje található, ha pedig átkelünk a Cuha-patakon, akkor a Kőpince-forrás vizét próbálhatjuk ki. Utunk egy kis ideig a Cuha-völgyben lefelé tart, majd az út jobbra Leírás: piros keresztkanyarodik. A legelő mellett haladva az erdőbe, majd az egyre szűkülő szurdokba érünk. A Cuha-patak medrében nagy kősziklákat találunk, amelyeken át lehet menni a másik oldalra, mivel azonban a kövek csúszósak, nagy óvatosságra, odafigyelésre van szükség. A szurdok legszebb részénél jobbra fel kell kapaszkodni, így a Leírás: piros barlang jelzést követve a Zsivány-barlanghoz érünk. Ezt követően indulunk el a barlangtól lefelé, a patakhoz. Áttérve a patak másik oldalára, egy nehéz, meredek kapaszkodó után a Remete-barlanghoz érünk, ahol a gyakorlottabb túrázók a barlang tetején nyíló kürtőn átmászva gyönyörű kilátásban részesülhetnek. Ezt követően visszatérve a völgybe, a Cuha-patak mentén haladunk, s így érünk ki az Ördög-rétre. Utunkat a Leírás: piros keresztjelzésen folytatjuk, ami kis idő után együtt folytatódik a Leírás: piros sáv jelzéssel, s kivezet minket az erdőgazdasági útra, amelyen haladva Vinyébe érkezünk.

Illetve további tájékoztatásig a vinyei megállónál gondoltak a térkép nélküli túrázókra, ezért elhelyeztek egy táblát, amin a fontosabb rövid és hosszabb túrák szerepelnek. Kis közvetítéssel most itt is látható :)

A jelzések is jól látszanak illetve az időtartamok is fel vannak tüntetve.
Kellemes szemezgetést és jó túrázást mindenkinek!